måndag 8 juli 2013

Sticksymposium del 1

Senaste veckan har jag tillbringat tillsammans med en massa stickvänner i Danmark. Nordiskt sticksymposium gick av stapeln i Röddinge detta år.


Min första kurs var skuggstickning. Man gör skuggande mönster som framträder i en viss vinkel. Fotbollen är lite mer komplicerad än det vi lärde oss för den är med lite andra skuggor.

Denna katten bara älskar jag!!! Hoppas kunna göra något liknande framöver själv.



Här är det mitt arbetsbord på kursen med stickning och ritning och lite annat smått och gott. Enormt rolig kurs och den gav verkligen mersmak.

3 kommentarer:

heidi sa...

vilken spännande kurs! skuggstickning verkar vara jätteroligt!

Madam Munch sa...

Det ser så flot ud, vil glæde mig til at se mere fra symposiet.

Karin sa...

Hallå! Vad spännande det har jag inte hört talas om eller sett innan, verkligen fint. Ha det bra Karin