tisdag 29 maj 2012

Danmark dag 2

Nästa dag började vi på BC garn. Oj, vad mycket härliga garner det fanns där. Känndes som man nästan var i paradiset.


Jag inhandlade lite shetlandsull och så sprang jag på, eller kanske det var så att den hoppad på mig, en tealfärgad silkebloom kon. Den bara ville följa med mig hem.


Nästa anhalt var Geilsk. En härlig desginer med sina garner och designade plagg. Jag visste att jag önskade mig bredbånd. Så den köpte jag och fick lite hjälp med färgvalet. jag visste vilka färger men inte vilken ordning.

Dagen avslutades med Hanne Falkenberg. Hon var mycket tålmodig och väntade på oss, trots att det blev lite sent. Vi råkade ut för två olyckor på vägen vilket ledde till stora förseningar. Vi var inte inblande i någon av dem. otroligt roligt att träffa Hanne och få prova hennes alla desige. Hon hade en mysig ganska ny tröja på sig i bomull.

Ja, nu är jag hemma igen och det känns som om jag skulle kunna tänka mig att göra om en resa till för Sticka. Vi får se om det blir flera.


2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Jag kommer gärna med igen.
Eva

Anna sa...

Så läckra färger du valde til din Bredbånd! Jag ser fram mot bilder på det färdiga resultatet!