tisdag 17 april 2012

Garnspan

Min vana trogen kollar jag in garnaffärerna. Hittade två väldigt när där vi bor i Amsterdam. Den första De Afstap hade satsat på Chrystal Syfarth och rowan. Jo. de hade en hel del annat också.

 Det jag var mest imponerad över var alla addi stickor de hade. Hela stortimentet så nu vet jag vart jag vänder mig när jag behöver addi lace stickor. De expediter jag pratade med var Holländska, otroligt vänliga och ville veta mera om Sverige. De sålde Mora garn också!!!

Den andra lite mindre affären låg bara runt hörnet från KM:s lägenhet. Penelopecraft. Här hittar man andra garner. De hade just fått in 10 lådor med medelinetosh men det var inte uppackat när jag var där. De hade Cascadeyarn, Malabrigos hela sortiment, lett-lopi, Holstgarn och lite annat.

Det var på Penelopecraft som jag träffade Ysolda och även Stephen West.

Jag kan tänka mig att åka till Amsterdam flera gånger.


Inga kommentarer: