torsdag 12 augusti 2010

Stickstämma 2010 del 1

Som så många andra har jag också varit på Väddö för att deltaga i årets stickstämma. För mig var det något speciellt för i augusti 1992 började jag på denna skola. Härligt att vara tillbaka och härligt att få träffa Ylva Linder (min lärare) och prata lite med henne.

Första dagen var det en halvdagskurs i Estnisk uppläggning och vantmuddar. Min mudd hann inte bli så lång för jag krånglade rätt länge med uppläggningen.

Riina hade med sig en hel del vantar. Denna ovan hade ett mönster som påminner om det jag stickade på nattröjekurse för Vivian Höxbro i Härnösand.

Gillade dessa vantar som ser lite annorlunda ut. Dessa korsade maskor är så enormt vackra i all sin enkelhet.


1 kommentar:

Ulla sa...

Verkligen effektfullt med dessa korsningar.

Ulla