lördag 1 maj 2010

Gammalt och nytt

Perfekt väder för stickning. Det regnar, men inte sådant kallt regn utan lite vårigt strulande regn.


Så jag har letat fram min Tivoli, en Hanne Falkenberg designe, och nu har jag stickat nästa halva ena framstycket. Tänkte kanske hinna sticka båda framstyckena innan det är jobb dags på måndag.


Direkt efter frukost tog jag mig tid och provstickade till en ny mysteriestickning som jag tänkte försöka hänga på. Provet ser ni ovan. Det är Lucca extra fine, men jag kommer nog att sticka i ljusgrå istället. Lite annorlunda sätt att bilda mönstret (hjärtat som skymtar). Spännande skall det i alla fall bli. Det är Knitknag som har designat.

2 kommentarer:

Eva i Stäket sa...

Jag funderade också på att sticka Desire, men jag avvaktar tills jag ser hur den blir. Fast hennes sjalar brukar bli fina!

Anna sa...

Vad fint det blir! Jag stickade också en massa provlappar - det var väl i princip vad jag fick gjort under helgen. :-) Provlappar till två nya koftor, samt att jag klurade på en ny halsduk - fast där blev det inget stickat, bara kludd på papper.