måndag 21 december 2009

Reunion II

Efter att jag fått lite frukost i mig på lördagen och vi hade stickat en stund tog vi bilen nerför denna backe och åkte mot...
Atelje Norrgården och Ostbiten. Det skulle ligga i Granhammar och vi försökte att hitta dit och vi lyckades. Kanske vi inte åkte den närmaste vägen, men vi kom dit i kylan.


Underbara garner i Mohair och så hade de Leicter får också. Vi hade sådan tur att vi fick se fåren och getterna också. Helt underbart!!!! Tyvärr så fastnade inte fåren på bild även om jag försökte. Där Karin hade alla sina garner var en lada som Ernst hade gjort iordning under sommartorpet något år. Lite kallt på vintern var det.

3 kommentarer:

Susilull sa...

Såna härliga utflyckter du varit på! Och mycket snö har ni också, härligt!

Önskar dig en skön julhelg med julefrid, god mat och mys med nära och kära, och lite stickning också!

Kram

Boel sa...

Visst är det härligt hos Karin! Jag åker dit så ofta jag kan dvs när jag är på besök hos min pappa.

Önskar dig en riktigt skön jul!

Kristina sa...

Hmm vilken härlig lördag vi fick. Tror helt klart att du kan sticka mina pulsvärmare i det tunna mohairgarnet.