tisdag 29 december 2009

Färgning pågår

Idag är det färgningsdag. Jag provar lite och det går både bra och dåligt. fungerar det inte så får man färga om.

Här är det en överfärgning från en konstig gul som var smuttsgul eller något annat. Nu är det lite mera grönt och ser bättre ut. Det ljusare är omfärgat och det kommer nog också att bli bra tillslut.


Här är en annan gryta med lite olika garner. En del i denna gryta måste jag nog färga om för det har blivit lite mycket vitt innuti.

Efter 8 grytor så ger jag mig för idag. Nu är det bara att tvätta garner och sedan hänga upp dem. Behöver städa upp lite också för det är en och annan färgklick här och där.

2 kommentarer:

Boel sa...

Så läckra färger i den rosa kastrullen. Jag är inne i en rosa period och ska därför inte alls gå in i din butik (ha ha ha).

Gott nytt år!
Boel

Eva i Stäket sa...

Det ser jättefint ut!!