söndag 20 september 2009

På kurs

Igår åkte jag ner till Stockholm tidigt på morgonen för att gå på kurs. Det var en inspirationsdag tillsammans med Johanna Wallin. Vantmakarna hade bjudit in henne.

Johanna dukade upp med kompendium, garner, pärlor, stickor och annat som vi kanske skulle kunna behöva. Alla var djupt koncentrerade. Spända på vad man skulle kunna hitta på för att få blanden och blommorna så att de såg ut som de skulle.

Hennes granne hade plockat ihop blad och annat från sin trädgård. Jag började med att sticka dessa bär och blader. Tyvärr så vet jag inte vad det är för något. Vet du? Skulle vara kul att veta vad det är jag har försökt att sticka.

Mitt mål med dagen var att jag skulle prova att sticka en blåklint. En av mina favoblommor. Här ovan ser du första försöket. Jag skall sticka några till och finkamma tekniken lite bättre.

1 kommentar:

Inger sa...

Oj, det var inte den lättaste blomman precis.För övrigt tillhör den mina favoriter också,om det nu berr på färgen eller vad det är vet jag inte.Den ingick i min brudbukett tillsammans med prästkragar.