fredag 4 september 2009

Kunde inte låta bli!!!

Inte kunde jag låta bli att börja på lite nya stickningar heller.
Ysolda har en ny lite sjal som heter Damson. Den finns på Ravelry. Jag har börjat att sticka den i Malabrigo sockgarn. Ljuvligt att sticka i. Just nu är det ganska bra stickning för det är räta varv och lite hål. Med andra ord en bra pratstickning.

Sedan kunde jag inte heller låte bli att börja sticka Stickameras sockklubbs september sockor. Jag har visserligen inte kommit så långt, men en liten bit har det hunnit blivit.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Härligt! Här nystade jag garn för fullt igår för jag blev så sugen på att sticka en candle flame i angoragarn från BC. Sådär lagom gosigt till vintern.

Garnhumlan sa...

Damson är så fin, ett av mina kommande projekt. Bra skäl att få prova Malabrigo sockgarn också.