fredag 11 september 2009

Jag bara börjar

Tänk att det skall vara så kul att börja på nya stickningar. Den senaste veckan har det blivit två nya, IGEN!!!
Den första är Feather Duster (ravelry länka). Jag stickar i Parisienne från Colinette i den gröna färgen. Just denna bilden är inte så bra, men kanske det blir flera lite senare som blir bättre.


Jag har sett några bloggar som stickar Cascade leaves (ravelry länk) och den ser så härlig och inte allt för svår ut att sticka. Nu har jag också börjat på en. Hittade lite Woolie silk/ 2 ply som jag köpt från Garnkorgen för ett tag sedan. Färgen är egentligen mycket grönare (vem kunde tro annat). Just denna bild är tagen inne för det var kväll.

3 kommentarer:

Boel sa...

Härligt att vi är fler som gillar att ha kul när vi stickar dvs börja på nytt. Jag sitter här och ska också börja på två nya stickningar tänker jag mig som uppmuntran. Den ena är Cascanding leaves ;=) men min kommer att bli höströd.

Hoppas du får en trevlig helg!
Boel

Kristina sa...

hihi, det är härligt med grönt. Jag kollade i min garderob och oj vad gröna saker jag har stickat senaste året. Härligt med sjalar. du är så duktig.

Anna sa...

Yes baby, den där sjalen i woolie-silk kommer att bli underbart!
Planerar redan att göra en till cascading leaves, den är så snygg.