lördag 11 juli 2009

Fler kurser

Fredagen började med en spänndande kurs må ni tro. Den hette Magical needle. Den ser ut som här nedan. En virknål med ett hål i änden som man sätter i skosnören och sedan finns ett klips.

Jag köpte några böcker om denna teknik också. Man kan även kroka med den. I regel blir det stickat men man använder denna krok istället.


Här är mitt ena prov. 3 timmars kurs var bråttom bråttom, men man hann lära sig grunderna i alla fall.

Nästa kurs var reversible fishermans rib. Sicksacken provade jag inte under kursen, men jag skall prova det senare. Denna kurs var kul. Vi var 3 skandinaver och resten japanskor och en japanska som bor i New York. Jag översatte från danska till engelska och hon översatte till japanska och jag tror att vi alla fick det rätt i slutänden.

Denna med skrå provade jag och det var kul. Det gäller att hålla reda på vart man är, men vet man det så fungerar det mycket bra.

Flera kurser kommer imorgon.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Blir så glad över allt bra och fint ni lärt er.Ribben verkar intressant.Var ligger hemligheten?

ulla

Eva i Stäket sa...

Då förstår jag mer vad man gör med en sådan här som jag hittade i KA´s broschyr. http://www.amibari.jp/english/catalog/pdf/New_products_2.pdf