söndag 10 maj 2009

Vantmakarna på vift

Igår tog jag bilen till Kungängen för att möta upp några från Vantmakarna. Vi skulle ut på en liten trip. P g a sjukdom och annat blev vi endast tre.

Resan startade mot Gudruns ullbod i Enköping. Hon öppnad bara för oss. Jag hittade äntligen linölja (kallpressad) och så blev det en liten härvel.
Efter detta lilla stopp fortsatte vi till Lienes Design i Strängnäs. De har en lagerbutik som de öppnade för oss. Eva står här och pratar om garner och priser och lite annat spännande.
Kosan styrdes till Mariefred och där var vi först på Grafikernas Hus. Lite mat i magen var välbehövligt framför allt för mig som startade min resa tidigast. Vi besökte också Hamilton Design. Hon hade rea på rean. Inte alls dumt.
Sista anhalten på vårt program var Taxinge. Där var det visst någon slags träff eller något. Många gamla Citroen, Peugeot och Danhard fanns där. Mycket att kolla på.
I Taxinge träffade vi på detta lamm också. Ville så gärna bli klappat. En härlig resa som jag gärna gör om längre fram.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Härlig utflykt. Är inte alls avis. Har spanat Tällberg och vilket väder ni hade. Underbart!
Hoppas vi ses snart. KRAM

Inger sa...

Just en sån tripp har jag väldigt stor lust att göra.Har aldrig varit på Hamiltons.

Samtal från min trädgård sa...

Jisses vilken trevlig utflykt, ska nog göra något liknande med några bekanta. Här fick man ju ett fint uppslag.