lördag 11 april 2009

Prover och nystickning

Idag är det "nästan" sommarvärme här i södra norrland. Varmt och solen den skiner som bara den. Snart blir det trädgårdsjobb, men ännu är det inte dags.

Jag har börjat på en ny sjal. Det är Swallowtail. Stickar den i handfärgat Babyalpacka. Om jag kommer att sticka precis som den är vet jag inte ännu. Troligtvis blir det nog någon slags ändring.

Jag har också stickat lite flera prover till Tällbergskursen. Dessa skall nu blockas och föras in i kompendiumet.
Det är härligt att vara lite ledig. Idag har vi uträttat en hel del saker som behövdes göra. Skönt att få det gjort.

5 kommentarer:

Inger sa...

Just swallowtail har jag inte sticka än.Ingen candle flame heller förresten.Plus att jag har några till på väntelista.Ser spännande ut med provstickningarna inför tällberg.

Marias garnhändelser sa...

Ser fram emot Tällberg och hoppas att få kika på dina prover/kompendie även om jag inte skall gå din kurs
Stor karm

Eva i Stäket sa...

Swallowtail är så fin!! Den blir säkert urläcker i din babyalpacka.

Anna sa...

Hej Sanna!
Tack så hemskt mycet för det fantastiska garn & chokladbytet! Du har gjort en fullträff och även min dag:)

Salve
Anna

Anna sa...

jag kommer meddela dig om det:)
du kanske har några förlsag på mönster jag kan sticka med det garnet?
r nybörjare och tar emot all hjälp jag kan få!

//Anna