söndag 12 oktober 2008

Home sweet home

Vi har varit "hemma" i helgen. Vårt andra hem är nog Bryssel. Det var första gången vi var där på hösten sedan vi flyttade till Sverige juni 2001.

Vi blev uppgraderade till en miniswit. Med trappa och "två" rum. Inte alls helt fel. Vädret var väldigt härligt. Inget regn och närmare 20 grader varmt med sol. Det är inte alltid Bryssel visar sig från den sidan inte.


Jag ville absolut besöka min favo affär, La Filandiere som ligger på 121 Rue Vander Elst i Watermeal. Där blev det lite Rowan som jag ändå behövde, om jag nu behöver mera garn.

Stickar jag något då? Ja, ibland kan man undra om jag gör det.

Stickameras sockklubbs oktober sockor är påbörjade. Jag stickar de i Lorna´s lace sockgarn.


Ledtråd 3 av Festival är färdig stickad också. Den hann jag sticka färdig innan jag åkte till Bryssel.

Inga kommentarer: