lördag 19 juli 2008

Abisko

Nu har jag varit borta ett tag igen. Har varit i Abisko. Första dagen tog vi linbanan upp 900m över havet. Ingen höjdare för en sådan höjdrädd person som jag, men vad gör man inte för familjen.

Väl uppe kan ju även jag tycka att det var en underbar utsikt. Så började då vandringen 100m högre upp i riktning mot Björkliden. Efter att ha gått igenom två regnskurar och en hagelskur i ganska brant nedförslut så kom höjdpunkten.

Matlagning!!!! Äta mat på fjället är bara så underbart och allt smakar gott. KM är min matlagare även i naturen.

Beatrice och Louise var med på vandringen hela den långa vägen. Det blev nästan en mils vandring den dagen. Beatrice kommentar när vi kom hem. Pappa imorgon vill jag inte gå en meter!!!

Lapporten är ju inte helt fel. Tyvärr så var det inte det bästa vädret.
De andra dagarna tog vi det lite lugnare. En tur till Narvik blev det och lite annat smått och gott. Nu är vi tillbaka och oj vad varmt det var här i "söder". Vi har haft mellan 5-10 grader ungefär. Mig gör det inget det var riktigt skönt när solen var framme och det är inte ofta jag säger det.

3 kommentarer:

TruckerElin sa...

ah, härligt med semester! Längtar norrut jag med, länge sen sist nu. Underbara utsikter och söta barn!

Apropå nåt annat så har dina Tupp-grejer kommit nu. Ska jag komma till dig med dom någon dag eller vill du hälsa på här hos mig igen.

Anonym sa...

vilken härlig semester!

det låter jättehärligt:)

Fröken Fräken sa...

Så vackert!! Låter som att ni fått en fin tur tillsammans!