måndag 30 juni 2008

Garnspan på K och M

Då är jag hemma igen. Har haft en långhelg i Malmö och Köpenhamn tillsammans med KM. I torsdags efter att ha kört 73 mil till Malmö blev det inte så mycket mera än att äta lite och sedan gå till sängs.

På fredagens morgon började vi med att åka till Köpenhamn. Den egentliga orsaken var Mackmyra whisky, men jag hade fått lov att garnspana lite också.

Stannade först vid Summerfugeln. Vid första anblicken hittade jag inget alls. Kanske berodde det på att det var lite mörkt i lokalen. Sedan hittade jag både det ena och andra. Marianne Isagers Alpacka, Dou silk/merino. Elsebeths silk/wool (till min samling) och så Noro sockgarn.

Nästa stopp blev på Bette Design. Den butiken gillade jag. Framför allt uppe (det finns två plan). I det övre planet fanns lite andra garner än de vanliga. Shetlands ull, Nikolaj i olika kvaliteer och lite annat smått och gott. Nedre planet var mest Dropsgarner. För egen del inhandlandes ett Vivian Höxbro kit till Humblebee och så blev det lite Kauni i en färg som jag tror inte att jag sett förrut.

Nästa stopp blev Ullstedet. De tar inte kort så det höll på att bli lite strul. Där fick det bli lite olika Marianne Isager garner. Tänke göra lite olika prover från hennes senaste bok med inspiration från Japan. Lite strumpgarn från Gepard blev det också.


Så tillbaka på den svenska sidan tog jag mig en titt på Fröken Garn i Malmö. Mycket trevlig Carina träffade jag där. Där blev det gult lingarn och så lite grönt (vem trodde något annat). Har lärt mig att jag kan säga att just denna gröna har jag inte i min samling.


Så på väg hem i lördag stannade vi en stund hos Hellylle där vi träffade Eva. Köpte hem lite olika Rauma garner. Har aldrig tidigare stickat i detta garn, så det skall bli spännande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sist jag var i K besökte jag också Bette design, men det luktade jättemycket mögel så jag höll på å kräkas innan jag valt garn. Och garnet är helt OK.

Anonym sa...

Vilken härlig fångst!

Inger sa...

Vilka härliga garner,själv ska jag göra en tur till Stockholm i morgon.Få se vad jag får med hem därifrån.

TruckerElin sa...

Oj vilken shoppingtur hon vart på! Man blir ju nästan avis.. :-) Du som har lite garnkoll, vet du om det finns nå roliga garnbutiker i tex Uppsala (=nära)?