tisdag 6 maj 2008

Mellan landar hemma

Då är man hemma för fyra dagar innan nästa resa. Under långhelgen var jag på min årliga resa till Bryssel. Härligt och bara så underbart.

Maken och jag utforskar alltid nya saker. Denna gång blev det universitetstaden Leuven. Där träffade jag Dominique som jag fått kontakt med genom ravelry. Hon tog mig runt i olika garnbutiker. Första butiken var en Bergére de France som ligger på Louis Melsensstraat. Mycket syntet, men hel härliga enfärgade sockgarner. Innehavaren var mycket vänlig och pratade gärna.

Nästa butik blev L'Wolwinkeltje på Parijstraat (stora shopping gatan).
Denna butiken hade quilttyger och broderier också. I garnväg fanns det Rowan, Noro, Regia och en massa massa mera.

För min del blev inköpen "bara" sockgarner till Sockklubbens sockor framöver.

Full vår var det eller skall man säga sommar när det är 22 grader. Promader i bokskogen får man definitivt inte missa. Bokarna var helt utslagna och det var ett underbart sken där.

Inga kommentarer: