onsdag 14 maj 2008

Gotland

Nu har jag varit en helg på Gotland. Min första resa dit på våren. Kan rekomenderas!!!. Under Pingsthelgen är det Öppna ateljeer där och A och jag passade på att försöka kolla så mycket som möjligt.

Vi besökte Kicki på Huskroken. Lite garninköp blev det där. Denna gången bara bomullsgarn även om hon hade så underbara färger i ullgarnet. Kanske nästa gång.

Gotlands ullspinneri har en sommarbutik i Hemse. Lite annat säljs där med som t ex Vamblingsbolagets kläder och annat.

Mejeriet hälsade vi på Eila. Där finns garner, vävda mattor (underbara), vävda plädar och så keramik som Tomas gör. Han har många glasyrer som påminner om fågeläggskal. Hel mysigt!
Det blev en hel del annat också. En silversmed, några till keramikställen, tygtryckare och några målare. Man såg en hel del.

Kunde inte låta bli att ha med mig några kort hem på får. Många lamm var små och de är ju så underbara.


Orkideerna blommade för fullt vid vägrenen. Jag tog tillfället i akt med att ligga på mage och försöka att fota. Är inte någon bra fotograf, men jag lär mig mer och mer.
Nu får det vara färdig rest på ett tag. Nu är det dags att göra något åt den egna trädgården. Visserligen har vintern kommit igen. Frost i natt, men jag hoppas på att kunna gräva lite i helgen i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh längtan blir total! Jag är på Gotland (Gothem) varje sommar och gör besök hos Huskroken och Mejeriet... suck. jag längtar till Gotland. tack för fina bilder.