onsdag 26 mars 2008

Påsklov

Tack för alla underbara kommentarer om mina Marssockor.

Nu har påsken passerat. Efter som KM har varit ledig har jag passat på att tagit en tur till min vän C. Hon har hjälpt mig med min lilla provstickning. Jag håller på att sticka ett par små tvåändsstickade sockor. Bara för att prova tekniken med sockor.

Barnen och jag har påsklov, men idag har vi även KM hemma. Två är förkylda och två är på benen.

Tredje ledtåden på Spring Surprise shawl är nu klar. Ligger väldigt efter, men det får ta den tid det tar. Gillar fortfarande att sticka den. Har hunnit lyssna på en hel del böcker undertiden jag stickar den. Färgen är mörkare i verkligenheten.

2 kommentarer:

dominiqueknitting sa...

If I understand it correctly, you are knitting socks in 'twined knitting'? Is it just the cuffs, or the entire sock ? I just took a workshop in this technique, and I find it very intriguing

Kristina sa...

Påsklov, skulle oxå vilja ha det. Bara sticka, mysa och vara. Har iallafall fått lite stickat idag och det känns bra. Syns vi snart?