söndag 2 mars 2008

Lite nya garn med hem

Det har blivit en två dagarns tur till Stockholm. Ena dagen började med att jag träffade min vän T som just fått en liten M.
Fortsatte sedan med tunnelbanan till Maria torget och träffade M på Mariasgarn. Där blev det lite inköp. Fabel sockgarn, Awarette sockgarn, silla och så lite shetlandsull som kanske hinner bli en kofta till hösten.

Fortsatte till fots till Gamla stan för att gå in på Anntorpsväv till Anne. Det är alltid kul att gå in där. Lite iköp även där. Rostfärgat kidsilk och sedan blev det lite entrådigt Östergötlandsullspinneri garn.

Nästa dag blev det så Årsmötet för Sticka och Syfestivalen. Just på syfestivalen blev det inte så mycket inköp. Lite Bomullstwist hos Stäketshantverk blev det dock.

På stickas årsmöte var det mång bekanta ansikten. En del har jag inte träffat "inperson" förrut utan bara via Ravelry eller genom att jag läser deras bloggar. Andra kommer jag ihåg sedan Stickstämman i somras. Mycket kul!!!!


Det finns lite garn som inte är med på bild, men det beror på att det skall skickas idag till min Garn&te bytar kompis. Hoppas att det faller i smaken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, det var inte dåliga inköp :-) Avis :-)

Jag är snart färdig med en ylletröja och tänkte börja med en kofta i Lucca Tweed från dig. Såg en lite sommarkofta i en postorderkatalg, men tänkte: pha, en sådan kan jag sticka själv :-) Hoppas jag :-)

H det bra.

Knit-Marie sa...

Kul att som hastigast ses på festivalen. Men visst var det lite lite garn i år?

Anonym sa...

Gott att ses, vad mycket du fick med dej från "stan" då!

Anonym sa...

Tusen tack för garn och te som kom idag! Jag säger bara W O W! Ljuvligt, ljuvligt garn - och färgerna är precis rätt!
Teet ska jag smaka på ikväll, spännande! Det doftar då verkligen gott!

Tack tack!!

Det finns bild på det fina i galleriet på Stickamera.

Annelie sa...

Kul att träffas IRL!
Tror minsann att du köpte det vackra garnet jag inte såg förrän jag var ute från Anntorps väv, det låg på två spolar i ena fönstret. Men med tanke på mina inköp på Syfestivalen var det nog bara tur.
Ha det bra!